عزیز، درود!
انتخاب شهر
نیازمندیهای لوکوپوک
تخته سیاه
درد دل ها
مدیریت ارتباط با مشتریان
پنل پیامک لوکوپوک
تصاویر
دفترک
طراحی وب سایت
نیازمندیهای لوکوپوک
مسابقات تخته سیاه

رویه کوبی مبل با سنجاق: چرا مبل فرورفتگی پیدا می کند؟

(1400 آبان 15)

با گذشت زمان و استفاده از مبلمان، ممکن است آن‌ها از ریخت بیفتند و فرو رفته شوند. در این مواقع اولین راه حلی که به ذهن افراد می‌رسد، تعویض مبلمان و خرید یک دست مبل جدید است. امّا ما در این مقاله قصد داریم شما را به نحوۀ رویه کوبی و رفع فرورفتگی مبل آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت رویه کوبی مبل را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک رویه کوبی مبل در تهران باشید می‌توانید درخواست رویه کوبی مبل ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

دلایل فرورفتگی مبل:

https://lh3.googleusercontent.com/SW7LoHYQQUKuFW6szzebOCMLEzAc3uIj2XSx36RlBI4kmWm1eOYrNA7yAHVS4jYunfQ0NM7SI8hyVONUpexxVJlTosRQS3Zqs90IvbR-X8rbhVQP66aH3fBuU9eJKhgpx69YPu0

دلایل متعددی برای فرو نشستن مبل وجود دارد که بدیهی‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  1. بالشتک‌های نشیمن دچار فرورفتگی شده‌اند:

قبل از اقدام به رویه کوبی، بایستی مشخص شود که آیا فرونشستن مبل به دلیل قاب آن است یا بالشتک‌های نشیمن؟ اگر پف بالشتک‌ها خوابیده بود، به راحتی می‌توانید این مسئله را با پر کردن بالشتک با فوم جدید،‌ برطرف سازید.

  1. فنر مبل شل شده است:

اگر بالشتک‌ها در وضعیت خوبی قرار دارند، ممکن است مشکل به دلیل شل شدن فنرهای مارپیچی درون فریم مبل باشد. معمولاً این فنرها از سرجای خود درمی‌آیند و بایستی آن‌ها را دوباره به محل قرارگیری اصلی، متصل کرد. این فنرهای زیگ زاگی، سیم‌های فلزی بلندی هستند که از جلوی مبل به پشت آن کشیده می‌شوند و سبب می‌شوند که مبل محکم و استوار قرار گیرد.

  1. فنرها شکسته و خراب شده‌اند:

با اینکه فنرها از جنس فلزات مقاومی هستند، باز ممکن است در اثر فشار، بشکنند و یا اتصال خود را به فریم چوبی مبل از دست بدهند. خوش‌بختانه شما می‌توانید دوباره فنرها را به سرجای خود وصل کنید امّا اگر فنرها انقدر تحت فشار قرار گرفته باشند که حالت کشسانی خود را از دست داده باشند، بایستی به کلی آن‌ها را تعویض کنید.

 

نحوۀ رویه کوبی مبل:

برای تعویض رویه و قسمت زیرین مبل، به منگنه کوب، کاتر، قیچی،انبردست، پیچ گوشتی، دریل و مته نیاز خواهید داشت. اگر تصمیم به تعویض فنرهای مبل نیز دارید، بهتر است فنرهای جدید تهیه کنید. اگر می‌خواهید رنگ و رویی جدید به مبل بدهید، بهتر است پارچۀ رومبلی نیز بخرید.

 

نحوۀ دسترسی به درون مبل:

  1. با کمک شخص دیگری، مبل را وارونه کنید.

  2. پایه‌های مبل را به کمک پیچ گوشتی و در جهت عقربه‌های ساعت به کمک دست و یا دریل جدا کنید.

  3. با دقت منگنه‌های زیر مبل را جدا و کاور سیاه‌رنگ زیر مبل را از کلاف چوبی جدا کنید.

 

نحوۀ برقراری اتصال فنرها و یا تعویض آن‌ها:

https://lh5.googleusercontent.com/jIXmTk9nUJm4ceg6VBhU7TdG2b8iNvzEYgB-ORsyesdJLp7hflfDoThalurj6QcpMD3nIJeuP0PreyimcdQuZXFTDCsF2xNe-7C3gSsxm2jCB4W4zIPvLsxc_kuq8j2kyOv-NSY

  1. بعد از اینکه به قسمت زیرین مبل دسترسی پیدا کردید، اگر فنری از جای خود جدا شده بود، آن را دوباره به محل اصلی متصل کنید.

  2. اگر فنرها از گیره‌ها جدا شده بودند، دوباره آن‌ها را به گیره‌ها وصل کنید. در صورت لزوم سر فنر را به حالت قلاب دربیاورید تا گیر کند و دیگر از گیره جدا نشود.

  3. اگر فنرها شکسته بودند، بایستی آن‌ها را از اسکلت مبل خارج و یک دست فنر جدید جایگزین آ‌ن‌ها کنید. می‌توانید به کمک انبردست، گیره‌ها را از محل اتصال جدا کنید. گیره‌های شل را نیز تعویض کنید تا در آینده مشکلی برای فنرها ایجاد نکنند.

  4. فنرهای جدید را به گیره‌ها وصل کنید.

  5. سیم را عمود بر فنر قرار دهید. سیم را می‌توانید به کمک منگنه کوب به اسکلت فیکس کنید.

  6. سیم‌ها باید به صورت مارپیچی از یک سمت فریم به سمت دیگر کشیده شوند. دقت کنید که سیم‌ها خیلی سفت قرار نگیرند.

  7. طرف دیگر سیم را نیز به فریم منگنه کنید.

  8. پارچه رومبلی جدید را به فوم منگنه کنید و اضافات پارچه را قیچی کنید.

 

مراحل تعویض بالشتک‌های نشیمن مبل:

https://lh3.googleusercontent.com/znRyBxsdd2aGz5qdzGfWIvXU8b6a7wmdU5UZ9mJW9Aasrch3jodGH0S_F1V2SaHcGzMtPFPWYe69B-zVrAnDbLZxArp_k26v3-9Mz7-g4Xh_NwFQeudsuiic3e5RHtN15uT3wNg

از آنجایی که بالشتک‌های تکیه مبل برعکس بالشتک‌های نشیمن، چندان تحت فشار قرار نمی‌گیرند، می‌توانید هرچند وقت یکبار جای ‌آن‌ها را باهم عوض کنید. در غیر این صورت می‌توانید فوم بالشتک‌ها را به روش زیر تعویض کنید.

  1. زیپ کاور بالشتک را باز کنید.

  2. کاور را پشت و رو کنید و فوم قدیمی را دربیاورید.

  3. قسمت پشتی فوم جدید را با ماژیک سی‌دی علامت گذاری کنید تا متوجه نحوۀ جایگیری فوم در کاور شوید.

  4. دور فوم مبل، داکرون یا پوشش پلی‌استری بپیچید. قسمت پشتی بالشتک نیازی به این پوشش ندارد.

  5. با کمک فرد دیگری، فوم را درون کاور جای دهید. دقت کنید که قسمت جلویی و کاور دار فوم، جلوی کاور قرار بگیرد.

  6. زیپ کاور را ببندید و بالشتک را سرجای خود قرار دهید.

 

شما هیچ آگهی را در لیست علاقه مندی های خود ذخیره نکرده اید..